Recerca científica

Els programes de recerca de l’Associació Ondine tenen com a objectiu augmentar el coneixement actual de les espècies més vulnerables a les Balears per protegir-les i a elles i el seu hàbitat.

Recerca científica

Estudi sobre les ferrasses de Mallorca

El nostre focus principal de recerca, fins l’any 2016, ha estat a la població de ferrasses de la badia de Palma. Durant quatre anys, l’Associació Ondine ha realitzat de manera regular el seguiment i marcatge de ferrasses amb l’objectiu de comprendre millor les zones de reproducció, els hàbits d’aparellament, els patrons de desplaçament i la taxa de creixement dels individus. L’estudi va concloure que la badia de Palma és, de fet, un espai vital on s’agrupen les ferrasses i que, com a tal, cal preservar per garantir una població de ferrasses en bon estat.

Els curtmetratges documentals A Ray of Light i A Ray of Light II, produïts per David Diley, presenten l’estudi de les ferrasses de Mallorca i mostren la història de la fundació de la Associació Ondine. Podeu veure’ls a continuació.

Estudi sobre les ferrasses de Mallorca

A Ray of Light